2016年4月2日土曜日

"SASEBO" faivorite food is CURRY 佐世保で有名な食べのもがカレーってしってました

日本語はこちら
"SASEBO" faivorite food is CURRY
you know? Maybe Japanese do not know it.. because this is not popular.

When I came to "sasebo",I know it... For now I have not heard it.

restaurant ”HATINOYA"

So in sasebo famous restaurant I went go.
First I went to restaurant ”HATINOYA"

Tasting.... I thought CURRY is good. But in restaurant another famous food is" Cream puff" Size was giant! I ordered CURRY and Cream puff.I do the best,I finished it.
but my stomach was bursting with it...

restaurant ”HATINOYA" I recommend Cream puff not CURRY!!

restaurant "BLACK"

a few days after I went to restaurant "BLACK" for tasting CURRY.
I ordered medium hot Curry..after coming to it front of me,I was surprised!! deep impact!!






















CURRY is BLACK! but When I tried to eat, taste is good,not hot.

I asked staff in restaurant "why CURRY color is black?"
Staff said that include the squid ink!

I heard that I understood it.
I recommend CURRY at restaurant "BLACK"!

佐世保で有名な食べのもカレー

佐世保で有名な食べのもですが、カレーだそうです。知ってましたか?
私は佐世保に来て初めて聞きました。
そこで今回は、佐世保のカレーについてご紹介します。

レストラン蜂の家

今回蜂の家というレストランに行ってみました。佐世保では有名なお店です。

試食ということで、訪れてカレーを食べました。まあおいしいです。しかしこのお店はもう一つお勧めがあってそれがシュークリームです。

で私は、カレーとシュークリームを注文しました。そこにきたシュークリームはとても大きく、食べれるのかどうかわかりませんでしたが、頑張って最後まで食べました。

私個人的には、レストラン蜂の家ではカレーよりシュークリームがお勧めです

レストラン ブラック

蜂の家のカレーを食べて数日後、今度はブラックというお店のカレーの試食に行きました。
中辛のカレーを頼んだのですが、カレーが私の前に現れると私は驚きました。






















カレーが黒い!!
しかし試食してみると、中辛なので以外にもそこまで辛くなく非常においしかったです。

スタッフの方に、なぜカレーが黒いのか聞いてみると
いかすみを使って調理してるから、黒いんですよ
といわれました。非常に納得しました。

個人的にレストラン ブラックのカレーはお勧めです!!

0 件のコメント :

コメントを投稿